top of page
Search
  • Writer's pictureCarolyn Mets

Wrocław

Tundsin kohe et soovin teha pisikese postituse eraldi Wrocław kohta, sest mulle tõesti väga väga meeldis seal! Olgugi et olen ka teisi linnu ja kohti avastanud Poolas, jättis see mulle tõesti sügava mulje, oma rahulikukkuse, suursuguse ja kaunidusega!

Meie seiklus kestis vaid neli päeva ning igal päeval soovisime avastada midagi uut. Minu kallis mentorpere oli teinud imehea kokkuvõtte, kus olid kirjas kõik tähtsamad vaatamisväärsused, head toidukohad ja lingid, mida ka ümber Wrocławi vaadata!

Esimene päev oli linnapäev. Jalutasime mööda jõe kallast vanalinna ja nende saarte vahel. Teepeal kogusime pilte väikesest päkapiku kujukestest (kas teadsite et neid on üle 600 Wrocławis!) mina suutsin tabada 42! Vanalinn on imeilus, avar ja suur. Külastasime Poola kõrgeimat silda, mis asub kahe kirikutorni vahel. Jumal kui kaua me seda silda otsisime enne kui saime aru, et see on õhus mitte maapinnal :D

Wrocław on eriline enda saarte poolest, nimelt jagavad kolm suurt jõge linna mitmeks osaks, mida aitavad ühendada 100 silda! Kolm pisikest saart keset vanalinna on imeilusad ja õhtuti täis tohutut melu - just noori! Teiselpool jõge nägime vanimat katedraali ja botaanikaaeda ning väikese matka järel jõudsime ka UNESCO pärandis oleva arhidektuurilise kunstiteose juurde Centennial Hall.

Järgmise päeva plaan oli külastada rahvusparki paarisaja kilomeetri kaugusel. Kuna meil oli auto, polnud pisikene väljasõit meile keeruline. Läksime Błędne Skały ehk kivilabürinti. No jumal kui lahe see on!! Jätsime auto alumisse parklasse, matkasime kuskil tunni ja olime kohal. Mäe otsas keset metsa on ootamatult hiigelaslikud kivid hunnikus. Igaüks nagu seen, alt kitsam ja pealt laiem. Sinna vahele on rajatud laudtee, et inimesed saaksid mugavalt käia ja ei eksiks ära. Osad kohad olid hirmus kitsad ja mõndadele kividele olid nimed pandud. Üks põnevaimaid looduslikke nähtusi mida ma näinud olen. Soovitan 1000%!!! Samuti avanevad sealt ilusad vaated nii Tsehhi kui Poolale, kuna asub piiril.

Kolmandal päeval läksime taas linnast välja, kuid seekord sooviga näha losse/kindluseid. Poola on kuulus enda imeliste losside ja kindluste poolest, sest neid siin on tohutult! Just Wrocławi piirkonnas on neid eriti palju, seega külastasime kahte: Zamek Książ ja Zamek Bolków ning jäime väga rahule!

Kokkuvõttes soovitan kõikidele Wrocław külastada, meie käisime siis kui kõik muuseumid ja asjad olid kinni, kuid soovin sinna uuesti minna suvel, kui saab melust täielikult osa!