top of page
Search
  • Writer's pictureCarolyn Mets

8. kuu - valmistume suveks!

Updated: Jun 18, 2021

Nonii, ma ütlen seda iga kord, kuid seekord taas, kuu läheb haiglaselt ruttu :D

Mida minu maikuu siis endas kandis. Esiteks külastasin Wrocklawi ja naasesin sealt suure energia ja soojusega. Sellegipoolest oli esimene nädal raske end tööle pühenduda. Käisime vaktsiini aegu panemas ja mind ootab ees esimene süst 1. juunil! Tulemas oli mid-term koolitus.

Mid-term koolitus on osa vabatahtlikuks olemisest, ehk aasta jooksul on sul kaks kohtumist, esimene on alguses (on-arrival) ja teine siis poolepeal/lõpu veerandil, kus analüüsitakse, kuidas läinud ja mida edasi teha. Muidu on tegemist ülilahedate koosolemistega noortega kes on tulnud Poola vabatahtlikuks, kuid meie oleme kogenud seda vaid veebiteel. Nii ka seekord, selgus et koolitus tuleb veebi teel. Seda teada saades otsustasin, et tulen selleks nädalaks Eestisse.

Valmistasin enda reisi, tegin hunnikuga koroona teste ning olin valmis tulema, muidugi üllatusena enda perele ja kaaslasele! Nii ma siis samal nädalal laupäeval oma kaasa uksetaga kohvriga seisin ja tema vaid kokutas, et oot kuidas sa siia said :D Näha enda pere üle mitme kuu oli imeline, magada kodu voodis ja käia Maksimarketis! See rahu, mis valitseb pisikeses Paides on ikka hoopis midagi muud kui suurlinnas!

Mid-term koolitus oli kahjuks mitte just kõige põnevam. On-arrivali ootuses sügisel olin väga negatiivne ja mõtlesin, et ah eks kannatan nädala ära, kuid läks imehästi ja ma jäin väga rahule koolituse ja koolitajatega. Seetõttu ootasin seekordset koolitust rohkem, kuna esimene osutus väga meeldivaks. Kahjuks seekord oli motivatsioon ja energia väga madalal, kuigi teemad mida puudutasime olid vajalikud ja läksid korda. Peale koolitust oligi aeg naaseda tagasi Poola.

Kuna olin mitu nädalalt sõprade jaoks kadunud olnud ning vahepeal oli Poola enda piirangutest loobunud seega on lõpuks kõik toidukohad ja muuseumid lahti ning samuti ei pea enam väljas maski kandma!! Seega tuli tihe nädal igal õhtul mõne sõbraga kohtumist, kuskil süües, juues, jalutades ja jutustades. Leo tähistas enda sünnipäeva ja saime palju aega koos veeta! Nädalavahetusel läksin mentorpere juurde ja läksime matkale.

Suundusime lõunasse ehk Gorce ning meie rännakuga liitus ka üks nende sõber Pawel oma kahe tütrega. Matk polnud väga pikk ja raske, kui ilus ja vihmane! Seejärel leidsime mahajäetud hüti, kuhu ööseks jäime. Tegime lõket, ajasime juttu, mängisime lastega ja nautisime rahu ja levialast väljas olekut. Õhtu naasedes leiti üles kaasavõetud kitarr ja koduvein ning alles öösel sai mindud magama. Öö oli veidi külm ja kehaosad olid veidi kanged pärast, kuid ei midagi hullu! Tagasi matkates kohe ei tahtnud metsast ära minna, väga mõnus oli ja supper seltskond. Maitsesime Nowy Targi linnas parimat jäätist ja pitsat ja oligi aeg koju tulla!

See kuu on tööl olnud tihe ettevalmistus esiteks näituse avamiseks, teiseks avaneb 31. mai meie klubi ja lasteaed alustas tööd juba viimasel mai nädalal. Tihe aeg on kaasa toonud palju tööd ja mässamist. Samuti sain külastada Carlose kooli, kus viisin läbi Eesti rahvatantsu töötuba ja koos tegime Euroopa Solidaarsuskorpuse töötuba. Lasteaed on imearmas ja juba vaikselt vaikselt harjuvad lapsed ka minuga. Samuti suvelaagri ettevalmistused, mis algavad juba juunis - seega elu käib tööl! Saan suvelaagris teha oma tantsukursust ja koos kunstiõpetajaga animatsiooni töötuba! Tööl taas ka muutused, sest üks töötaja läheb ära ja juba esmaspäeval on oodata uut töötajat.

Mu lemmikul Magdal oli samuti sünnipäev ja saime seda ühiselt tähistada, Eestist ostetud helkurpross meeldis talle tohutult ja ta oli väga õnnelik kingi üle! Samuti käisin Poola juuksuris ja lõikasin enda juukseid - see oli ka tore :D Eesti tüdrukutega on side aina tugevamaks läinud ning kurbusega pean tunnistama, et neil peagi puhkused tulemas, niiet nad Krakowist eemal. Ootan põnevusega uut kuud ja loodan et ehk lõpuks näen päikest ka! Liitusin projektiga "noored eestlased välismaal" ning kogun videoklippe selle tarbeks ja alustan ülikooli sisseastumistega, eks näis kuidas nendega ka läheb - seega juuni tuleb tohutult tihe ja tore!