top of page
Search
  • Writer's pictureCarolyn Mets

9. kuu - KUNSTINÄITUSE AVAMINE!

Updated: Aug 20, 2021

Naljakas kohe avada arvutit, et kirja panna taaskord kuu tegemised, alles nagu sai eelmine kuu üles ning juba on taas aeg mõtiskleda, mis see kuu tehtud sai, suve võlud - aeg liigub kiiremini kui eales varem!

Enda mäluna kasutan enda märkmiku ja muidugi pilte, sest kui hoobilt peaks ütlema, mis sellel kuul tehtud sai oskaks mainida vaid kahte kolme asja, aga kui mõtlema hakkan ja pilte ning märkmiku piilun saan aru, et tegelikult oli taas tihe kuu! (jaa ma see 20 sajandi noor kes tahab iga lauset lõpetada hüüumärgiga sest nii toredam) :D

Nii aga juunis oli mitu tähtsat tegemist näiteks vaktsineerimine! Sain enda esimese doosi 1. juuni ja juba 22. juunil teise doosi. Vaktsineerisin enda pfiseriga ja ütleme nii, et esimese korra järgselt valutas paar päeva käsi, väsimus ja mõned seedimisprobleemid, aga peale teist doosi sain ikka palaviku ja väga halva enesetunde. Õnneks kõike seda vaid päevaks niiet ei olnud miskit hullu. Nüüd olen õnnelikult vaktsineeritud ja tunnen end kohe palju turvalisemalt!

Oli suur rõõm veeta aega sõpradega ja esimest korda ka päevitada!! Nüüd olen lausa kuulsus siin, sest hispaanlaste ja kreeklaste jaoks on võimatu, et üks Eestist pärit tüdruk saab pruunim olla kui nemad hahhaa novot mis uued üllatused nende jaoks :D Asja võlu on tegelikult see, et nende jaoks lõunal päevitada on liiga palav - nad ei ole sellega harjunud. Minujaoks aga kell kolm-neli päevitada on narrimine :D

Käisime Poola lillelises külas Zalipies - tegemist on külaga, kus on au kohal lillede joonistamine majadele - nii sisse kui välja. Samuti kõikidele kõrvalhoonetele, koerakuutidele ja kaevudele. Mida rohkem lilli su aias on joonistatud seda uhkem! Igal aastal on ka konkurss, seega teevad paljud majapidamised igal aastal uued joonistused. Igaljuhul oli külastuskäik sinna külla imetore. Külake oli pisike, kuid armas ja mõistusevastane kui palju lilli oli joonistatud! Soovitan soojalt antud külakest külastada!

Siis saabuski tähtis päeva ehk minu ja kunstiõpetaja Magda ühistööna valminud kunstinäituse "PAARA / PAAR - mäng homonüümidega" avamine! Jumal kui kaua me seda päeva ootasime ja tänu koroona leviku vähenemisele me saime me lõpuks teha avamise! 18 kunstiteost said imelise tagasiside. Kohapeal oli mitukümmend inimest ja kuna näitus püsis üleval terve kuu siis külastas seda üle viiekümne inimese kokku. Oleme üliuhked ja õnnelikud ning soovime, et juba peagi saame seda näitust ka mujal näidata!

Tööalaselt avanes ka võimalus käia mitmel korral Carlose koolis tunde andmas, nii vabatahtliku teenistusest kui ka Eesti kultuurist ning viimasel korral Eesti rahvatantsust. Oeh seda ma niiigatsesin - otsekontakti noortega. Igakord kui käisin siis enne olin meganärvis aga ära tulles olin niiõnnelik, sest noored olid suurepärased ja koostöö oli võrratu! Kooliaasta nüüdseks küll lõppes aga ehk septembris saab veel kooli külastada!

Algas ka minu Poola keele intensiivkursus - kolm korda nädalas poola keelt - no ehk miskit hakkab külge - võiks ju :D Veel viimased paar korda on jäänud ja tunnen, et julgus rääkida on tulnud ja sõnad mis vahepeal juba ununema hakkasid on tagasi tulnud, kuid neid kursuseid oleks veel nii neli kuud vaja hahahha :D Teen ikka enda Dualingot ka - peagi saab aasta aega iga päev vähemalt 4 min poola keelt õpitud :D

Sai tehtud videod suvelaagri tutvustuseks ja kunstialaselt õppisin tegema cyanotype ehk printimist päikese abil. Tänu vabatahtlikule Elisale, avanes mul võimalus antud töötoas osaleda, peale mida ostsime ka enda klubile antud ainet - see on imeline! Värvid paberi antud ainega, seejärel lased kuivada, asetad peale erinevad taimed või materjalid või pildid ning viid päikese kätte pooleks tunniks. Seejärel pesed kraani all ja voilaa ongi pilt valmis! Imeline tehnika - suurepärane!! Oleme kunstiõpsiga mõlemad niisillas sellest :D

Tegime mõnusa retke mentorperega, külastades maarahva muuseumi, kohaliku järve ja käisime isegi vesirattaga sõitmas! Samuti kunstiõpetajaga külastasime kloostrit ja imelist lossi ning veetsime aega maalides. Oeh imeilusad mälestused!

Käisin kinos! Üle saja aasta!! No oli tore! Vaatasime Cruellat ja sõime popkorni - nagu päris elu juba!

Tegime töötube nii lasteaiale kui Mydlniki kooli esimesele klassile seoses ikka enda näitusega. Lapsed valmistasid meie juhendamisel sebra kes ületab ülekäigurada :D Niitoredad tööd valmisid ja lapsed olid väga õnnelikud!

Ja siis oligi juba hetk mil mu üks õepere mind külastas - NONIITORE! Esimese pereliige, kes külla tuleb! Olin nii ootusärevil ja mul oli niihea meel, et kõik läks hästi ja loodan et nad jäid käiguga väga rahule!

Ja jaanipäevaks saabus mu kaasa enda perega niiet taaskord sai teha Krakowi vanalinnatuuri (võin varsti giidipaberid teha!) :D Ja mis veelgi parem, käisime Zakopanes ja Morski Okos ja no jummel kui ilusad on mäed ilma lumeta! Soovitan tuhandega! Juba ootan, et Erlend tagasi tuleks, siis saame minna päriselt matkama mägede vahele, no niiilus oli!

Ja selline see kuu oligi. Juba esmaspäeval algab suvelaager ehk minule tähendab see kaks korda nädalas tantsutrennide andmist, kaks korda nädalas animatsioonitöötoa läbiviimist ja keraamikatöötoa aitamist. Seega tihe ja tore aeg ning siis juba puhkus. Õues on soe ja meel on hea ja juba ootan suvelaagrit ja juba ootan ka puhkust!

Vaid kolm kuud jäänud - jummel jummel!!