top of page
Search
  • Writer's pictureCarolyn Mets

7. kuu - mul on sõpru


Taaskord on üks põnev kuu möödunud ja selle kuu märksõna on vist tõesti sõprus - hahha olen sellest varasemalt ka niipalju rääkinud, et küll mul pole sõpru ja et otsin sõpru. No tegelt ka niipisike asi nagu sõprade olemasolul on väga suur osakaal noore inimese elus. Teadmine, et sul on kellegile kirjutada ja kutsuda õue jalutama või kellega plaane teha - see on hirmvajalik!


Aga tegelt, kuidas mu aprill siis möödus?


Minu aprilli algus oli veel lihavõttepühade lainel, sest olin enda mentorpere vanemate juures Lubliniecis. Pean tunnistama et ma pole vist iial niipalju söönud. Huvitavaid fakte poola toidukultuuri kohta (muidugi minu kogemusest ja nägemusest lähtuvalt) :D

- Neil puudub lõunasöök, nad söövad hommikul, ja nende õhtusöök on kella 14-16 vahel ja seejärel süüaks mõned võileivad kella 20-21 aeg õhtul, selle nimi on õhtuoode. Neil puudub ka sõna "lõunasöök" nad kasutavad inglise keelset laensõna "lunch".

- Neil puudub kaste, kõike süüakse kuivalt, seda märkasin juba ammu, et kui mina olen harjunud kõik üle ujutama kastmega, siis siin kastet kui sellist laual ei näe, kui siis salat hapukoorega.

- Poolakad söövad saia, arvasin et nemad ka rohkem põhjariik, et leib on teemas, kuid tegelikult kutsuvad nad leivaks eesti sõnul saia.

- Liha on tähtsal kohal, tunnen et isegi tähtsamal kui Eestis ning väga palju erinevat liha, vorste ja suppe lihega.

- Korraga süüakse pea alati vähemalt 2-3 käiku, ehk alustatakse supiga, siis praad ja siis magustoit.


Peale seda väikest reisi saabusin tagasi Krakowi. Kohtusin paljude sõpradega ja veetsime lahedalt aega. On osad kohad, kus saab veidi aega veeta ja kuna oli ka ilusaid ilmu, veetsime palju aega ka õues. Kujutate ette, et leidsin lausa kaks Eesti tüdrukut, kellega olen nüüd mitmel korral kohtunud - no on alles tore. Ja ühe nende töökaaslane on ka eestlane, seega kolm eestlast juba ja ta on pärit minu külast Koerust hahaha kui pisike saab Eesti olla :D

Mul avanes võimalus tänu kunstiõpetajale Magdale (kes on rohkem sõber kui töökaaslane) palju ka ringi sõita, käisime Euroopa suurimas ja vanimas kõrbes - Pustynia Błędowska, Poola vanimas kloostris Tyniecis ja kahes loss/kindluses. Mul nii hea meel, et ta mulle Poolat ja Krakowit tutvustab! Tegin endale ka pisikese kaardi, kuhu panen punaseid täppe, kus ma käinud olen Poolas. Idee on kõik maakonnad läbi käija aasta jooksul - eks näis kuidas sellega läheb 16nest on 4 käidud hahahha :D ja ainult 5 kuud jäänud - saab põnev olema!

Tööalaselt oli ka tore kuu, paljude tegemistega. Oleme lõpetamas enda näitust, hetkel on pildid peaaegu valmis ja valmistame juba tekste, kuid kuna kõik on endiselt kinni siis me näitust enne juuni kuud ei ava. Samuti oli taas teemanädal, kus mu idee oli, et kõik loevad enda lemmik Poola kirjaniku luuletust (sest teemanädal oli pühendatud Poola kirjandusele). Olin nii õnnelik, et kõik olid nõus kaasa lööma, sain taas harjutada video töötlust ja lugesin ka ise neljarealise luuletuse hahaha :D Videod on leitavad siit! Samuti teen ikka enda pisikest youtube channelit "First time with the movie" aga ma ei tea, see idee tekkis jaanuaris, aga kuna niipalju muutusi oli vahepeal siis kuidagi pole väga põnevil selle projektiga seoses, teen veel mai kuu ka, aga kardan et see sureb üksindusse :D


Samuti käisin korterikaaslase Carlose koolis muidugi veebi teel, kuid tegin kaks loengut Eesti rahvatantsust. Rääkisin ajaloost, riietest, näitasin tantsupidu ning õppisime ja tantsisime koos Kaera-Jaani! :D Niitore ja niimõnus oli reaalselt noortega rääkida ja samuti oli hea Eesti kultuurist rääkida. Tunnen et olen selles osas head tööd teinud, sest kuna kaagutan niipalju Eestist siis pea kõik minu ümber olevad inimesed on palju juurde õppinud meie pisikese riigi kohta! :D

Lõppesid ka meie pool aastat kestnud poola keele kursused, väike lootus on, et saame veel kiirkursust suve poole, kuid pole veel kindel. Igaljuhul väidetavalt saavutasime A.1.2 taseme aga eksamit lõpus ei tehtud seega kahtlen et ma seal maal olen hahaha :D Igaljuhul mulle väga meeldisid tunnid ja tunnen, et olgugi et ma poola keelt ei oska, saan aru juba rohkem ja treenin enda aju selle õppimisega, seega mööda külge see ikka maha ei jookse!


Kuu lõppes minu armsa kaasa tulekuga Poola (ta on vaktsineeritud ilusti niieti ei pea muretsema) ja me läksime Wroclawi, no jummel kui ilus linn niipalju on mida vaadata ja käisime ka linnast väljas, kuid usun et sellest räägin lähemalt juba eraldi postituses, sest mulle nii meeldis reis, et tahan sellest rohkem muljetada! Tegin ka esimest korda elus koroona testi, sest köhisin palju, no on alles rõve, aga kiire ja olin toredasti negatiivne.


Igaljuhul aeg läheb megakiirelt, vaikselt hakati avama asi mai kuus, vabatahtliku kandidaat hüppas alt seega hetkel oleme endiselt viiekesi (mis on ka täitsa tore), suvi tõotab tulla kiire ja teguderohke ja raske on leida aega.

Ning mis kõige tähtsam mul on viimaks Krakowis toredad sõbrad kellega aega veeta ja neid on palju, eri gruppidest ja eri rahvustest ja ma tunnen end imehästi!


29 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page