top of page
Search
  • Writer's pictureCarolyn Mets

3. kuu - TAGASIVAADE

Ohjah blogipidajat minust küll ei saa :D

Niipalju siis ideest kirjutada veel ka detsembris eraldi postitus. Seega kavatsen kõik enda tehtu ja kogetu siia ühte postitusse panna.


Nii detsember - vau - oli alles kuu!

Ma sõnaotseses mõttes kogesin jõule, sest niipalju pühademeeleolu pole ma veel tundnud!


Kohe esimesel detsembril oli mul võimalus saada osa Poola rahvatantsu filmimisest. Liitusin Poola pärimusrahvatantsu grupiga novembris, kuid kuna kohe pandi kõik kinni sain vaid kaks proovi osaleda. Detsembri alguses toimus filmimine ja ka mind kutsuti osalema. Oli suurepärane võimalus saada kanda Poola rahvarõivaid ning saada uusi teadmisi antud valdkonnast ja nende kultuurist. Varsti peaks ka selle teemaline video tulema!

Samal nädalal toimus filmimine Dworekis, meie peamajas, seoses vabatahtlike päevaga. See filmimine oli tegelikult päris naljakas, sest meil paluti valmistada tekst ja üks pilt enda kodukohast. Läksime sinna ja siis selgus et kogu stuudio on püsti pandud ja tekst mille valmistasime, peab olema meil peas. Jumal kuidas närv lõi sisse, sest 15 inimese ja kolme kaamera ees naljalt ikka sõnad meelde ei tule. Õnneks rääkisime enda emakeeles, seega ma väga ei muretsenud, keegi nagunii ei saa aru!


Video saab vaadata siin, sinna on lisatud ka meie enda tehtud videod oma klubist - ma olen esimene peale meie koordinaator Aleksandra sissejuhatust! (Ja jah ma väidan seal, et Eesti pikim jäätee on 50km (hahahaha) õnneks poola keelsed subtriitid räägivad õiget juttu) Hiljem tegime ka video kus rääkisime enda riikide jõuludest, selle monteeris ja valmistas ette Leo!

Detsembris toimusid meil ka kolm töötuba teemal "Design thinking", olgugi et Viljandi Kultuuriakadeemias saime väga sarnast ainet lausa aasta aega, oli tore koos aega veeta ning koolitaja Marianne oli väga tore! Meie ülesanne oli luua uued suveniirid Krakovisse, pidime mõtlema enda sihtrühma, eelarve jne. Meie lõpp-produkt oli "Pieduszki" ehk Pirogi Pillow ehk Pelmeenipadi :D Geniaalne idee, mis ühendas praktilisuse, mängulisuse ja mõnususega!

Ka minu klubis oli tore jõuludeks ettevalmistamine. Nimelt on Krakovis igal detsembril suur võistlus "Krakow szopka" ehk piiblikatkendid on käsitsi valmistatud majakesed, kus kajastatakse ühte stseeni Piiblist. Igal aastal osaleb võistluses tuhendeid inimesi. Ilmselgelt sellel aastal võistlust ei toimunud, kuid traditsioonide kohaselt oli majakesi näha kõikjal Krakovis ja muidugi ka meie klubis. Samuti nägin Poola jõuluvana ja kaunistasime pearuume, salvestasime jõulukontserti ja nautisime pühadeaega!

Enda tegevustest siis endiselt mässan instagramiga ja sain hiljuti just enda töökaaslastelt suured tänusõnad, et olen tublisti hakkama saanud ja nad on mu tööga sotsiaalmeedias väga rahul! Tootsin palju videosid, mõned neist on näha siin. Kõige õnnelikum olen päkapiku video üle, sest selgus, et keegi pole varem kuulnud sellistest tegelastest ja minu võrratud näitlejad tegid video imearmsaks!


Samuti korraldasin veebis Koeru kultuurimaja rahvatantsurühma ALLEAA treeningkontserti. Kontsert oli mõeldud vaid meie projektis osalevatele inimestele või kaudselt seotud seega polnud tegemist avaliku üritusega, kuid siiski osales üle kahekümne inimese ja see milline reaktsioon tuli Poola inimeste ja mu toakaaslaste poolt oli imeline. "Kas tõesti rahvatants saab nii lahe olla?", "Millal nad Krakovi esinema tulevad?" Nii et minu kummardus ALLEAA tantsijatele ja juhendajale Birgitile - Aitäh! <3


Pühadega seotult tegime ka ühise õhtusöögi toakaaslaste ja töökoordinaatoritega. Osaleda said ainult need kellel on antikehad, ning kuna enamus meist põdes koroona läbi oktoobris saime täitsa toreda õhtusöögi teha. Selgus, et meie armas kartulisalat on nii saksa, kreeka, hispaania kui ka prantsuse keeles "Russian salad" nii et pidime poolakatega tõestama neile vastupidist! :D Samuti mängisime korterikaaslastega "Secret Santa" ja saime detsembri alguses ühe nime, kellele jõulukingitus teha. Jagasime kingid detsembri keskel ja sai palju nalja!

Valmistasin töökaaslastele ja mentorperele kaardid ja tegin ise piparkoogid neile ning jätsimegi hüvasti sest aeg oli tulla jõule nautima Eestisse!

Aga kuna postitus on juba nii pikk siis luban, et juba peagi kriban, mida kõike toredat koos Mydlnikiga Eestis tegime! <3

43 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page