top of page
Search
  • Writer's pictureCarolyn Mets

1. kuu - UITMÕTTED

Updated: Nov 4, 2020

20. oktoober

ME OLEME VABAD! Meie karantiin lõppes ja oiii kus ma täna hakkan alles jalutama. Kõik sammud teen ette ja tagantjärgi! Täna oli ka koosolek enda tööandjaga ja pean tegema neile endast tutvustava video - hmmm...okei mul mõned mõtted on!


21. oktoober

Täna on filmimise päev. Eestlaslikult kavatsen kogu video täiesti üksi teha. Mulle ei meeldi kui inimesed vaatavad kui kaamerasse räägin seega panin enda asjad kokku ja lähen retkele. Peamiseks sooviks on filmida loodust ja siis mõne stseeni kus ma räägin - eks näis, mis sellest saab!

Jõudsin tagasi - 15km hiljem on kaadrid olemas ja värskeõhu mürgitus - üllatavalt hästi läks!


22. oktoober

Video on valmis ja tööandjale saadetud, talle sobis ja läheb homme ülesse (video näha siin) Käisin täna avastamas Krakovi linnaosa Kazimierzi. Leidsin täiega laheda vintage poe ja sõin kuulsat Poola saiakest Zapiekanka. Nautisin jalutuskäiku jõe ääres - sügis on nii ilus aastaaeg! Siin on lausa imelikult soe.


Käisime toakaaslasega jalutamas ja ta kohtas tänaval enda koduriigi kodanikke ja hakkasid emakeeles jutustama...igatsen veidi kuulda eesti keelt - naljakas, aga eks pean harjuma, et siin seda ei kuule (vahel ma jään mõnd inimest kuulatama, kui mulle tundub et äkki nad eestlased, aga ei ole olnud :D)


23. oktoober

Täna tulid uued reeglid, nimelt alates homsest on kõik koolid, toidukohad kinni ja sündmused keelatud seega otsustasime minna välja sööma, noh nii viimast korda. Läksime toredasse kohalikku Poola toidukohta, kus olid väga odavad hinnad. Kogu õhtusöögi (supp, praad ja salat koos joogiga) oli 25-30zl ehk kuskil 5-6 eurot.

Peale seda jalutasime keskväljakule ja saime osa suurest protestist. Kui olen õigesti aru saanud siis reedel võttis Poola valitsus vastu otsuse, et Poolas keelustatakse abortide tegemine, seega on inimesed väga endast väljas ja tänavatel.


Pean tunnistama, et pole elus ühelgi meeleavaldusel käinud, seega oli veidi põnev ka. Muidugi oli tegemist väga rahumeelse protestiga, kus inimesed hoidsid plakateid, pidasid kõnesid ja tegid rongkäigu vanalinnas. Loodan südamest, et valitsus märkab enda kodanikke ja nende pingutusi!


24. oktoober

Olen avastanud kui mõnus on lugeda õues raamatut. Istud pool tundi vaikselt nohistades keerates raamatulehti. Alguses panin klapid ka kõrva, sest müra ikkagi palju linnas, isegi kui oled pargis, kuid viimasel ajal proovin enda aju mitte koormata ja olen ilma muusikata lugenud. Siin on niipalju koeri pargis ja üldiselt pole nad keti otsas, vaid lahtiselt - niitore on jälgida neid!


Käisime esimeses kultuuriklubis - Wolas! Seal oli klaverikontsert ja saime sellest osa. Sain tunda end kasulikuna, sest oskasin panna valgustused üles - aitäh Sten Arvi ja Viljandi Kultuuriakadeemia! :D Tundsin, et see oli esimene kultuurne tegevus sellel kuul. Mitte, et ma Eestis jookseks teatrite ja kontsertide vahet, aga olen kuidagi tihedamalt seotud olnud erinevate kultuursete tegevustega. Seega sain suurt inspiratsiooni jälgides klaverikontserti.

28. oktoober

Ma käin sellest esmaspäevast lõpuks tööl!!!

Nüüd alles tuleb minusse see vaimustus, millest kõik rääkisid, et alguses on! Niitore on olnud, olen üllatunud kui kiiresti nad mind omaks on võtnud ja kui palju erinevaid tegevusi juba teha olen saanud.

Täna viisin läbi väikese tutvustuse meie klubi pisikestele. Tutvustasin Eestit ja tegime kaks Eesti traditsioonilist mängu. Pean tunnistama, et valmistusin tunniks mitu päeva ja proovisin tutvustuse teha poola keeles, seega lugesin paberilt maha lauseid poola keeles. Üks tüdruk vaatas mind terve aeg sellise näoga nagu ta näeks tulnukat. Kui eesti keeles "Lähme rukkist lõikama" laulma hakkasin oleks ta äärepealt nutma hakanud. See oli naljakas ja kurb samal ajal, aga mis teha, eks ma olen nende jaoks väga võõras.


Peale tundi küsisid sealsed õpetajad, kas ma oleks nõus igal nädal samal ajal laste juurde tulema ja mõne eesti ringmängu või laulumängu tegema. Olin kohe nõus - saan õppida poola keelt ja jagada meie kultuuri! Imeline võimalus!


Oleme avamas ka insta kontot - minge kindlasti jälgima (kk_mydlniki)! Idee on läbi meie maskoti tutvustada Mydlniki Kultuuriklubi, teisi kultuuriklubisid ja üldiselt Poolat ning võib-olla läheb ta isegi reisima näiteks Eestisse. Ühesõnaga on selle vennikesega palju tegutsemist olnud - teda pole just kerge piltidele panna.

Soovin alustada ka enda tantsutrennide tegemist lastele ja hoian juba kuuaega varbaid ja sõrmi, et saaksin liituda poola rahvatantsu grupiga, seega hoidke teie ka mulle pöidlaid, et seda teha saaksin! Siis on tõesti kõik nädalapäevad sisustatud ja tegevusi täis!

Lõppu pilt õnnelikust Pupest Poolas!


59 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page